keskiviikko 8. huhtikuuta 2015

MyAsics ja uusia reenivaatteita

Mie olen kokeillut erittäin useampia erilaisia ohjelmia, joilla voi seurata lenkin pituutta, vauhtia, sykettä, kalorinkulutusta ja vastaavia juttuja. Endomondoa olen käyttänyt ehdottomasti pisimpään ja käytän sitä vieläkin, mutta tämän juoksuharrastuksen aloituksen jälkeen olen todennut sen vähän kömpelöksi. Se ei näytä mm. sykealueita ollenkaan eikä ruutuun saa näkymään kerralla kaikkia tarpeellisia tietoja. Piti sitten löytää joku muu hyvä ohjelma.

PolarBeat on ihan kelpo ohjelma myös, se huutelee sopivin välein sykettä ja matkaa ja kertoo myös nopeuden, jolla edellinen kilometri on taitettu. Siihen tutustuin oikeastaan siksi, että saatuani sykemittarin, sen ohjeissa opastettiin käyttämään Polarin omaa ohjelmaa. Ei huono ole tuokaan.

Luin kuitenkin jostain blogista, muistaakseni Liikuntapäiväkirjasta, My Asicsin juoksuohjelmasta ja sitä kautta päädyin RunKeeperiin. My Asicsissa voi siis tehdä (tai ohjelma tekee) oman juoksuohjelman sen mukaan, kuinka monta kertaa viikossa pystyy treenailemaan ja mikä se tavoite loppujen lopuksi on. Mulla on tavoitteena juosta 10km ja se pitäisi pystyä saavuttamaan 10 viikossa. Salainen haave olisi juosta jossain juoksutapahtumassa 10km (ainakin näin alkuun).

My Asics -ohjelma teki mulle siis oman juoksuohjelman, johon kuuluu juoksulenkki kolme kertaa viikossa. Ohjelma kertoo myös sen, millainen lenkin pitäisi olla vauhdiltaan ja kuinka pitkä kestoltaan. My Asicsiin sitten kirjataan aina lenkin vauhti ja pituus lenkkipäivänä. Treenipäivästä saa muistutuksen sähköpostiin joko edellisenä päivänä, tai treenipäivänä, mihin aikaan sen sitten tahtookin. RunKeeper toimii tuon ohjelman kanssa yhdessä (kirjaa My Asics -ohjelmaan automaattisesti lenkin tiedot), joten mie sitten latasin puhelimeeni sen. Se osoittautui oikein hyväksi ohjelmaksi ja tulee toimeen myös minun Polarin sykemittarin kanssa.
Kävin Lidlistä ostamassa uusia treenivaatteita. Uudet urheiluliivit, sukkia kaksi paria ja uusi toppi. Mulla ei olekaan ennestään muita Lidlin treenivaatteita kuin sukkia (jotka on hyviä), mutta nytpä nähdään, millaisia nuo on. :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti