tiistai 31. maaliskuuta 2015

Kesäaika

En ole koskaan aiemmin ajatellut, kuinka paljon talviajasta kesäaikaan siirtyminen vaikuttaa. Tänä keväänä olen kyllä huomannut muutoksen ihan selkeästi. Minun sisäinen kello on aivan selvästi ihan sekaisin. Illalla en hoksaa lähteä lenkille, kun olen tähän asti toiminut sillä tavalla, että lähden sitten, kun hämärtää. Aamulla herään myöhemmin, kun illalla en tietystikään saa samaan tahtiin tehtyä asioita, kun olen aina myöhässä ja näin ollen nukkumaanmeno viivästyy.

En tavallisesti näin työttömänä ollessa vilkuile kelloa paljonkaan, vaan teen asiat tietyssä järjestyksessä ja vuorokauden tuntemusten mukaan. Siis herään, kun alkaa olla valoisaa, lähden iltalenkille kun hämärtää ja lenkin jälkeen alan hankkiutua nukkumaan. Yritän nyt kääntää tätä minun sisäistä kelloa vilkuilemalla tuota oikeaa kelloa, jotta tajuan taas mikä tapahtuu milloinkin. :)

Kävin tänään juoksentelemassa taas tuon nelisen kilometriä ja täytyypä sanoa, että mie sitten vihaan kevään loskakelejä ellen jopa koko kirottua kevättä. Rapa roiskuu, jatkuvasti saa loikkia lätäköiden yli ja siltikin siinä loskassa tarpoessa on kohta polvia myöten märkä. Koiranpesu on aina lenkiltä tullessa ensimmäisenä vuorossa. Olinkin jo unohtanut kuin kamala kevät voi olla... :D

Mutta se siitä. Uskalsin (olin aiemmin kuvitellu, että jäätyisin se päällä) laittaa tänään ensimmäistä kertaa minun uuden Socin juoksutakin päälle ja olihan se hyvä. Mukava tunne, kun ei tule ihan kamalan hiki ja takki tuntuu kevyeltä päällä. Kuoritakki, jota tähän mennessä olen käyttänyt, ei kamalasti hengitä...
Juoksuvermeet (ja juoksentelukaveri) tänään oli tämmöset. Koiran kanssa juostessa vyö on ihan ehdoton, se pitää kädet vapaana. Vaatteina mulla on päällimmäisenä Asicsin lenkkarit, Adidaksen ikivanhat tuulihousut ja Socin juoksutakki. Tuulihousujen alla oli aamulla esitellyt treenitrikoot (GinaTricot) ja takin alla alimmaisena H&M:n urheiluliivit, sitten Socin urheilutoppi ja GinaTricotin pinkki pitkähihainen urheilupaita, jota voi keväämmällä käyttää pelkästäänkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti